Dag 11: dolce far niente

11 juli 2022 - Gaiole in Chianti, Italië

Misschien wel onze echte laatste rustdag vandaag … maar het was een zalige rustdag.
Deze morgen vlug wat boodschappen gedaan en eens vlug de auto gewassen (het stof van de Strade Bianche had zijn werk gedaan 😉).
Maar daarna hebben we de ganse namiddag liggen niksen aan het zwembad. Soms eens een wolkje, een zuchtje wind, boek of krant lezen … meer moet dat niet zijn.
De naam van onze B&B is Podere l’Aquila en nu weten we ook vanwaar die naam komt: het huis van de adelaar 🦅.
Op het einde van de namiddag zagen we ze plots boven onze hoofden cirkelen. Prachtig om zulke machtige dieren in de vrije natuur te zien. Een foto nemen was amper mogelijk, maar we hebben wel een foto van een ander vliegend diertje:

E74BE1D2-5956-438A-B9D0-7E38A9F12B63
Vandaag voor de eerste keer ook zelf nog eens ons potje gekookt, en dat was ook nog eens lekker en leuk.

EFF1905F-E7A0-41DC-80CE-AD5BDB696248
Pici (een heel dikke, typisch Toscaanse pasta) al pomodore.
Daarna voor de zoveelste keer genoten van de fenomenale zonsondergang en het uitzicht. Dat zullen we missen als we hier vertrekken.

A9B059F9-5DD9-47A5-807D-80BC750409DD

1CD6BA67-46B8-4626-AFC5-99F28EFF7599
En nu vlug slapen, want we hebben een drukke tweedaagse op de planning.
Morgen Firenze/Florence en woensdag Siena.

Buona notte 🌝

1. Oma horta:
    11 juli 2022
    Amai wat romantisch!!! En het schoonste moet nog komen. Morgen Firenze en Sienna daar zou ik echt willen bij zijn. Genieten en nog eens genieten. Een pracht van een vlinder. Maar Koentjie liefst niet meer zo laat sturen